במאמר הקודם אתם למדתם מה זה SEO וכל המידע הבסיסי מסביבו. אם עדיין לא ראיתם, זה הזמן לעבור עכשיו לפרק הראשון "מה זה SEO?". במדריך הנוכחי אתם הולכים לצלול יותר לעומק לתוך העולם קידום אתרים אורגני בגוגל. לפניכם כתבה מלאה עם הדרכה פרקטית בחינם עבור SEO אפקטיבי.
יתרונות קידום אתרים אורגני באופן עצמאי
יצירת אפיק הכנסה נוסף
לימוד עצמאי מעמיק של SEO יכול לפתוח לכם אפשרות תעסוקה חדשה. זה תלי בכמות הרצון וההשקעה שלכם בלמידת התכנים הרלוונטיים. ישנם יתרונות רבים לעבודה בתור מקדם אתרים. אתם בוחרים מתי לעבוד, עם מי ומאיפה לעבוד.
פיתוח מיזמים עצמאיים
יש הרבה מקדמי אתרים שבוחרים לא לעבוד בכלל עם לקוחות חיצוניים. הפוקוס העיקרי של מקדמים אלו הוא להתעסק בפרויקטים האישיים שלהם. היתרון הוא שלא צריך להתעסק עם לקוחות, דד ליין ואין אחריות כלפי אף אחד אחר.
סוגים של קידום אתרים אורגני בגוגל
קידום אתרים אורגני חיצוני - Off Site SEO
Off Site SEO זה בדיוק כפי שזה נשמע. זאת עבודת SEO שעושים מחוץ לאתר. כל מה שאנחנו לא צריכים בשבילו גישה לאתר. לסוג הקידום הזה יש משקל יחסית קטן ביחס לעוגה השלמה. משקלו כ30% השפעה על קידום אתרים אורגני. למרות האחוז היחסית קטן, זאת עבודה מאוד חשובה לקידום שלכם. חשוב לבצע אותה בצורה עקבית וסיסטמתית בשביל מקסימום תוצאות.
קידום אתרים אורגני פנימי - On Site SEO
הצד השני של המטבע זה בעצם On Site SEO. משמע כל הפעולות שאנחנו עושים בתוך האתר עצמו. SEO פנימי נשען על המון פעולות שונות ומגוונות שיש לבצע. אפשר להגיד שOn Site SEO אחראי לכ70% מהתוצאות של קידום אתרים אורגני בגוגל. כאשר גם את הSEO הפנימי בעצמו ניתן לפצל ל2 סוגים עיקריים.
און סייט טכני = הדברים שהגולש לא רואה בעין. כל מה שקשור לנושא התשתית, קוד, אחסון, מהירות ואבטחה.
און סייט תוכני = הדברים החזותיים לגולש. כל מה שקשור לנושא התוכן, טקסט, כותרות, היררכיה ומילות מפתח.
קידום אתרים אורגני פנימי - On Site SEO
1. יצירת תוכן
יצירת תוכן זאת משימה שלא נגמרת לעולם. אנחנו כל הזמן נשאף להגדיל את כמות ואיכות התוכן שיש באתר. חשוב ליצור תוכן מקורי שנכתב במלואו על ידכם ולא הועתק משום אתר אחר. בנוסף התוכן חייב להיות איכותי ככל האפשר עם מספיק מלל. אחרת משך הביקור באתר יורד ואחוז הנטישה עולה, כך גם התוצאות בגוגל נפגעות.
2. מילות מפתח
מחקר מילות מפתח אומר שאתם מחפשים מה הם המילים הכי טובות ונכונות לאתר שלכם. לבדוק מה קהל היעד שלכם מחפש, איזה ביטויים הוא מחפש, מה רמת התחרות שלהם, כמה חיפושים יש להם בחודש ועוד. לאחר המחקר יש להטמיע ולשתול את מילות המפתח במקומות הנכונים ובצורה הנכונה באתר.
3. היררכיה וסדר
אתם חייבים לבנות את העמודים שלכם בצורה היררכית. כך שגוגל תצליח להבין מה התחומים העיקריים והמשניים של העמוד. חשוב גם לסדר את התוכן בצורה היררכית בשביל שגוגל תוכל להבין איך התוכן בנוי מבחינת חשיבותו וסדרו. פעולות רבות עשויות לסייע כמו: סידור נכון של כותרות, כתיבת תיאור, שימוש בקישורים פנימיים ועוד.
4. מהירות טעינה
גוגל רוצה שהאתר שלכם ייתן חווית גלישה וחווית משתמש כמה שיותר טובה. ככל שלוקח לאתר שלכם יותר זמן להיטען, כך עולה הסיכוי שהגולשים שלכם יינטשו את האתר. עושה רושם שככל שעובר הזמן גוגל נותנת לפרמטר המהירות משקל כבד יותר. לכן מומלץ בחום להשתמש בכלים כמו WP Rocket וללמוד לעומק על שיפור מהירות אתרים.
5. אבטחה והגנות
קידום אתרים אורגני חיצוני - Off Site SEO
1. קישורים נכנסים - Back Links
מדובר בקישורים או הפניות שמגיעות אל האתר אינטרנט שלכם מאתרים צד שלישי. גוגל רואה בקישורים חיצוניים כסוג של המלצות מאתרים אחרים. כמות גדולה של קישורים איכותיים תראה לגוגל שמדובר באתר אמין וסמכותי יותר. גוגל רוצה לקדם אתרים כאלו לקדמת הבמה כי היא מבינה שהם באמת ראויים לכך.
2. רשתות חברתיות - Social Media
גוגל רוצה לראות שיש לאתר שלכם נוכחות בפלטפורמות נוספות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו'. המטרה היא לראות פעילות מצדכם שתחזק את המותג שלכם. יש להשתמש בקישורים מכל מיני פרופילים, פוסטים ועמודים עסקיים בפלטפורמות השונות.
3. גוגל מיי ביזנס - Google My Bussiness
שירות זה ידוע כפלטפורמה לעסקים מבית גוגל שכל אחד יכול להירשם אליה. זאת עוד תוספת עבור קידום האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. ההרשמה לשירות היא ללא עלות וביכולתה להגדיל את כמות המתעניינים שלכם בצורה מרשימה מאוד.
סיכום בנושא קידום אתרים אורגני בגוגל
כל תחום קידום האתרים האורגני בגוגל בנוי על עקרונות זהים. עם זאת העבודה וההתאמה משתנה בין כל אתר ולקוח. אתם יכולים לעשות קידום אתרים לבד לעצמכם אחרי שתלמדו את עולם הSEO לעומק עם קורס. או שניתן ליצור קשר עם חברת קידום אתרים שתעשה עבורכם את עבודת הקידום.