מה זה SEO ולמה הוא קריטי עבור קידום אורגני של גוגל?

גלו את הסוד של אתרים מצליחים! מה זה SEO ולמה זה חובה עבור קידום אורגני? במדריך הבא אתם תלמדו את כל העקרונות החשובים ביותר בנושאים של גוגל SEO.

תוכן עניינים

מה זה SEO ולמה הוא קריטי עבור קידום אורגני של גוגל - טאמבנייל - 002 - דחוס

מה זה קידום אתרים אורגני או SEO?

המונח SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization או בתרגום ישיר לעברית: אופטימיזציה למנועי החיפוש. אופטימיזציה, זאת אומרת להפוך את האתר שלכם לאופטימלי ככל האפשר עבור כל מנועי החיפוש. נכון שהמיקוד העיקרי שלנו הוא Google, אך חשוב לזכור שביצוע של SEO משפיע גם על מנועי חיפוש נוספים כמו: Bing, Yahoo, Yandex ועוד רבים. 

קידום אתרים או SEO, זאת בעצם טכניקה שמטרתה להביא את אתר האינטרנט שלכם לFront בתוצאות החיפוש האורגניות. מצב שבו גולש מחפש ביטוי שקשור לעולם התוכן שלכם ואתם מופיעים עבורו בתוצאות כמה שיותר טובות. תהליך זה מגדיל את החשיפה של העסק שלכם וכך גם את הסיכוי שלכם להרוויח יותר.

לדוגמא אתם בעלי חנות סושי באשדוד עם אתר אינטרנט ואתם רוצים שלקוחות פוטנציאלים יגיעו לאתר שלכם. אז אתם בטח רוצים שכל מי שיחפש בגוגל "משלוחי סושי באשדוד" או כל ביטוי בסגנון, יגיע דווקא אליכם. לכן ככל שאתם תהיו ממוקמים גבוה יותר, ובחיפושים נרחבים יותר כך יעלה הסיכוי שהגולשים יגיעו דווקא לאתר שלכם.

מה ההבדל בין קידום אורגני מול קידום ממומן?

1. קידום ממומן בגוגל :

מדובר במודל שנקרא PPC שהם ראשי תיבות של Price Per Click. משמע תשלום פר הקלקות על הלינק של האתר שלכם. ככל שיהיו יותר כניסות לאתר, כך גם אתם תשלמו יותר כסף. ככל שהביטוי שאתם מקדמים יהיה יותר תחרותי, ככה התשלום פר קליק יהיה יקר יותר. התוצאות של קידום PPC מהירות מאוד, אך הם גם יקרות מאוד. שיטת קידום זאת מתאימה בעיקר למצב שבו אתם חייבים למכור משהו מהר.

2. קידום אורגני בגוגל :

במודל זה אתם לא צריכים לשלם כסף לגוגל בשביל להופיע בתוצאות גבוהות יותר. אך אתם צריכים להשקיע זמן או כסף במקדם אתרים שישיג עבורכם תוצאות גבוהות. תוצאות של קידום SEO יחסית איטיות, אבל הם גם זולות יותר. שיטת קידום זאת מתאימה בעיקר למצבים בהם אתם רוצים לבנות מותג או ביזנס יציב שבו הטווח הרחוק חשוב לכם.

קידום אתרים אורגני בגוגל - הבדל בין ממומן מול אורגני - 001 - דחוס

איזה יתרונות יש לקידום אורגני בגוגל?

1. קידום אורגני מייצר לידים איכותיים יותר

תארו מצב שגולשים רנדומליים בגוגל מחפשים עכשיו ביטוי כלשהו. הידעתם שרובם יעדיפו להיכנס לאתר שמופיע ראשון באזור התוצאות האורגניות? כן, גם אם התוצאה האורגנית ממוקמת במקום השלישי. אחוז גדול של גולשים בגוגל מתייחסים לאזור התוצאות הממומנות כאזור פרסומות. מי מאתנו לא רוצה לדלג על פרסומות?

2. קידום אורגני בונה מותג עם תוצאות ארוכות טווח

ניקח למשל אתר שעשה לעצמו קידום אורגני במשך שנה. בזמן זה הוא צבר לעצמו נוכחות מאוד מרשימה בגוגל. מה יקרה עכשיו אם הוא יפסיק לקדם את עצמו ולהפעיל את האתר? הוא עדיין ייהנה מפירות וחשיפה בגוגל. חשוב לקחת בחשבון שהפסקה ללא תחזוקה בכלל, עלולה לגרום להידרדרות. זאת בהנחה שיש מתחרים פעילים שממשיכים לקדם את עצמם על ביטויים זהים.

3. עבודת SEO חוסכת לכם המון כסף

לדוגמא אם יש לכם תקציב של 1,500 שקל בחודש ואתם שמים אותו במודעות של גוגל. אומנם אתם תהינו מתוצאות מידיות. אבל אותם 1,500 שקל יניבו לכם כמות מוגבלת של כניסות עם תקרת זכוכית לטווח קצר. בנוסף החשיפה שלכם תמיד תהיה תלויה בכסף, זה נוראי. לעומת זאת בקידום אורגני אולי בהתחלה לא יהיו הרבה שינויים מהתקציב הזה. אך לאורך זמן אפשר לקבל פי עשרות ומאות יותר כניסות מאשר בתשלום על קידום ממומן.

סיכום בנושא SEO אתרים בגוגל

בהדרכה הזאת למדתם את כל הבסיס שחשוב לדעת על עולם הSEO. במדריך הבא אתם הולכים לצלול יותר לעומק ולהכיר את הפעולות שתכלס צריך לבצע.

מעבר למדריך בחינם של קידום אתרים אורגני בגוגל.

אהבתם את המדריך? שתפו את החברים!

פייסבוק
וואטסאפ
טלגרם
אימייל

יש לכם שאלות? תשאירו תגובה!

עוד בנושא

הישארו מעודכנים

המלצה על צד שלישי